A rendszergazda szolgáltatás nem más, mint külső szolgáltatóra bízni az informatikai feladatokat.
Miért jobb ez, mint saját rendszergazdá(ka)t alkalmazni?
Röviden azért, mert a vállalatok többségének egyszerűen nem éri meg „házon belül” foglalkozni IT-kérdésekkel. Azon felül, hogy anyagilag sem kifizetődő, általában nem olyan hatékony, mint egy erre szakosodott informatikai szolgáltatóra bízni az egészet.

Az informatika kiszervezése szakmai oldalról:
Nincsenek humán erőforrással járó kockázatok, mint például váratlan kilépés, motivációhiány, visszaélés.
Megfelelően széles körű kompetencia: egyetlen rendszergazda nem érthet mindenhez olyan mélységben, mint egy informatikai csapat, amiben megvannak a különféle területek szakértői.
Nálunk mindig a megfelelően képzett rendszergazda kezeli a problémát, szükség esetén pedig akár magasan képzett külső tanácsadót vagy magát a gyártót is bevonjuk.